Sivut

maanantai 30. huhtikuuta 2012

Käsitöinä maton virkkaamista

Taisinkin joskus muinoin kertoakin että mulla oli pikkuprojekti tuossa jossa päähenkilöinä oli matonkuteet sekä virkkuukoukku, noh, tänään saan tarinan vihdoin päätökseen. Innostuin äitini pienoisesta "painostamisesta" virkkauksesta, ja olihan se toki mukavaa, mutta kyllä siinä yks virkkuukoukkukin meni säpäleiksi :D Niin paljon nautin siitä ! No ei, oli se oikeesti ihan mukavaa, enkait mää nyt muuten olis kokonaista mattoa tehnyt jos ahdituksissani vääntelisin koukkuja kahtia. Mutta juu, mä siis tein ihan itse omin pikku kätösin ihan oikeen maton,ja se on jo saavutus ! Ainakin mulle, oon nimittäin vihannut kaikkia käsitöitä sieltä ala-asteelta lähtien... Ja tosiaankin vihannut, kaikki puikot ja koukut lankoja myöten lensi kaaressa kohti roskista kun hoksasin ettei mun tarvinnut niitä enää pakolla vääntää. Nyt sitten aikuisiällä olen huomannut kuinka rentouttavaa se voi oikeasti olla.

Helmeilyjen ja korujuttujen vuoksi olen siis pikkuhiljaa alkanut taas nauttimaan käsitöiden teosta. Olen aloittanut ihan vain tällaisista pienistä virkkaustöistä ja matoista ja tietenkin nämä korujutut siihen lisäksi, mutta kehitystä on tullut jo. Tänään tein sitten ensimmäisen ihka oman maton valmiiksi, olen sitä noin viikon verran tehnyt äitini luona ja nyt se vihdoin on valmis. Tein sitä äitini luona sen vuoksi, etten osaa vielä kunnolla tehdä, enkä ihan tajua niitä kaikkia ketjusilmukka, kiinteä silmukka, pylväs ja muita virkkausjuttuja vielä, joten helpommalla pääsemme molemmat että teen sitä siellä valvonnan alla :) Noh, nyt se kuitenkin on valmis ja saatte kuvia tässä alla siitä ! Kuvissa myös mukana tuollainen hyväksi todettu vihreä GLITTERI virkkuukoukku, jonka sitten vetelin säpäleiksi yhdessä vaiheessa, huoh... En kylläkään tarkoituksella katkonut sitä, se vaan jotenki räjähti :D Kuvat otettu matosta HTC:llä, koittakaa kärvistellä hieman huonompilaatuisten kuvien kanssa. Järkkiä ei ihan taskuun tungeta ja oteta tuosta vaan mukaan. Mutta eihän nää nyt niin huonoja ole kuitenkaan, ei nyt järkkärin veroisia muttei sentään pelkkää pikselimössöä :)







Siinä ne kuvat nyt olivat, neiti oli vain kuvausrekvisiittana, se niin tykkää olla linssiludena :) Hyvää maanantaiaamua kaikille ja toivottavasti teillä on kivoja vappusuunnitelmia !

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos että jätit kommentin, tulethan käymään jatkossakin !