Sivut

maanantai 3. syyskuuta 2012

Kurssille mars !

Tänään koitti sitten se päivä kun Katri kursseille lähti. Läksin aamusella meikäläisen mittapuulla aikasten liikkeelle ja innoissani köpöttelin kurssipaikalle. Kurssilla on mun lisäksi vain miehiä tai no poikia ne taitaa olla... Vaikken minäkään nyt mikään vanha ole tai edes omasta mielestäni aikuinen, niin kyllä ne melkoisia pojuja oli vielä. Kurssilla olin siis ihan itsekseen, mutta toisaalta koean sen hyödyksi ennemmin kuin tylsäksi.

383824_509123812435777_333255060_n_large

Kurssin tarkoituksena on selvittää mitä se oma tulevaisuus voisi mahdollisesti tuoda tullessaan ja mitkä seikat voisivat siihan tavoitteeseen pääsyyn auttaa. Mä oon itse todella aktiivinen ja reipas persoona enkä taatusti jää lehdelle soittelemaan vaan laitan tuulemaan asiassa kuin asiassa, joten uskon että itselleni tästä kurssista ei niin hirveästi ole hyötyä. Toisaalta taas kun ajattelee niin jopa siitäkin on hyötyä että pääsee samanikäisten kanssa miettimään omaa tulevaisuuttaan tai että saa jutella samoista ongelmista muiden kanssa. Pelkkä asioista keskusteleminen jonkun ulkopuolisen kanssa on hyväksi jokaiselle.

Girls-young-girlfriend-sky-clouds-hand_large

Uskon että itselleni kurssista on siinä mielessä hyötyä että saan enemmän tietoa yrityksistä ja siitä millaisiin yrityksiin voisin hakea töihin. Itselleni ei ole juurikaan hyötyä ansioluetteloiden tekemisestä, koska ne minulla on hyvin hallinnassa ja olen opiskellut työnhakua enemmänkin. Luulenkin että kurssista on minulle hyötyä vain pintapuolisesti, vaikka olenkin iloinen että olen kurssille ottanut osaa.

Kurssilla saamme myös suorittaa 12 päivän työharjoittelujakson, ja tästä olen enemmän kuin innoissani, pääsen vihdoinkin pois kotoa ja tekemään oikeasti jotain ! Nämä työharjoittelumahdollisuudet ovat hyviä koska niistä voi poikia vaikka minkälaisia tilaisuuksia tulevaisuuden varalle :) Tänään mietimme jo alustavasti minkälaisiin työharjoittelupaikkoihin olisimme kiinnostuneita menemään, vielä en tosin keksinyt itselleni mitään kivaa ja hyödyllistä. Lähinnä kait tätä minun alaani vastaava työpaikka olisi jokin kirjanpitäjä, tilitoimistoon toimistotyöntekijäksi tai vaikkapa myyjäksi johonkin kauppaan. Itseäni kutkuttaisi päästä vaikkapa Timanttisille myyjäksi, siinä saisin harjoitella ihmisten kanssa toimimista sekä harjoittaa järjestelmällisyyttäni enemmän ;)

294443_267598343250793_1022066_n_large

Tälle päivälle tällaista pientä pohdintaa ja mietintää, lähinnä omaksi ilokseni. Tuntui vain kovasti siltä että jonnekin pitää saada hieman purettua pään sisäisiä asioita ja yrittää kirjoittamisen avulla miettiä tätä asiaa enemmänkin. Tällaiset kurssit ja tapahtumat ovat mukavia ja piristävät huomattavasti enemmän kuin se että istua könöttää kotosalla vain ja miettii mitä tekis, kerrankin mulla on mahdollisuus tehdä jotain ihan niinku aikusten oikeesti ! Tätä hommaa jatkuu nyt siis seuraavat kolme päivää ja seuraavat pari viikkoa saan toivottavasti opetella työelämää jossain mukavassa yrityksessä, kuulumisia siis luvassa myös myöhemmin :) Ja nyt kun mulla on hyvä mieli ja kiva olo niin saadaanpas me teillekin kiva olo, ainakin hymyn suupieleen jos ei muuten. Katsokaapas tämä biisi ja jammailkaa mukana !


PSY - Gangnam Style

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos että jätit kommentin, tulethan käymään jatkossakin !