Sivut

lauantai 29. syyskuuta 2012

Ruokahetki on päivän paras hetki

Tänään päätettiin rikkoa perinteitä ja tehtiinki lauantain kunniaksi itse ruokaa ihan kotosalla vain, ei mentykään minnekään syömään. Ostettiin ruokaostosreissulta tortillavehkeet ihan pitemmän kaavan mukaan ja tyytyväisinä mussutettiin herkkuja kotosalla.

Tortillat on sellaista mukavaa pikaruokaa ihan kotosalla tehden, me ainakin tykätään ja vaihtelemalla makuja ja aineksia niiden sisällä niistä saa yllättävän hyviä. Meillä käytetään yleensä kanaa, tomaattia, kurkkuja, paprikaa, sipulia, juustoraastetta, dippikastiketta ja chilikastiketta, aijai ku kuulostaaki hyvältä :)

Kauppareissulta löyty myös mulle uus nomination -palanen, ostin itse muumipapan tanssahtelemaan käteeni ja laitoin ametistipalasen tilaukseen. Mä oon tosi nirso noiden palojen suhteen, mutta toisaalta niiden valikoima on niin laaja että sieltä löytyy kyllä ihan mitä tahansa... Enkä mä tajua miks joku haluais koruunsa tontun, pitsanpalasen, oravan, hiustenkuivaimen tai vaikkapa ruuvin ? Niinku mitä ihmettä, vaikkakin periaatteena varmaan on että jokaiselle jotain mutta hei jotain rajaa...

Alla kuvia pikkasen tuosta meidän lättyhetkestä :) Kaupasta lähti mukaan myös uusi chilikastike joka on nimeltään savunaga ja on kuulkaas tulinen. Poppamieheltä tämäkin, poppis on paras !






Kiva että on tullut taas uusia lukijoita keskuuteemme, kiitos paljon ja lämpimästi tervetuloa kaikille !

<3

5 kommenttia:

  1. Nam tortillat on superhyviä! Ja muumikulhot on ihania :-)

    VastaaPoista
  2. Nam! Kanatäyte on meilläkin suosituin.

    VastaaPoista
  3. Tortilloista tykätään täälläkin. Meillä niihin tulee yleensä nuorisolle jauhelihaa ja mulle papuja. Ja omatekoinen avocadomössö on ihan must.

    VastaaPoista
  4. Tortillat ovat siis monen herkkua, ne onkin hyviä kun voi vaihdella täytteitä ettei kyllästy :) Mä oon ite tosiaan niin nirso tuon ruoan suhteen että ostan ennemmin vielä kanan marinoimattomia fileitä ja leikkaan niistä sitten fileesuikaleita ko mua jotenki ällöttää ne tehtaalla leikatut ja pakatut fileesuikaleet :) Olen erittäin ongelmallinen ruoan suhteen mutta nautin niistä ruoista suunnattomista mistä satun tykkäämään :)

    VastaaPoista
  5. aaahhh... täälläkin yksi tortillanmussuttaja. ihan parastahan tortilloissa onkin juuri tuo vaihtelun mahdollisuus. meillä must on jauheliha-kinkku joista tehdään jauhojen ja veden avulla ikäänkuin paksu kastike, pysyy mukavasti siellä lätyn sisällä. ja kermaviilistä sipsidippiä makuna creamy pepper... kasviksia ja ehdottomasti juustoa, ja mulle lisäksi paholaisen hilloa. slurp, kylläpä nousee vesi kielelle jo... mutta tänään minut jätetään koirapoikien kanssa ihan itekseen iltapäiväksi ja illaksi, joten tortillapäivä saa vielä odottaa :)

    VastaaPoista

Kiitos että jätit kommentin, tulethan käymään jatkossakin !