Sivut

keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Kuteista matto

Oonkin jo aikasemmin maininnut muutamaan otteeseen että täällä meillä tehdään näitä mattoja noista kuteista, jotenka tässä tulee vielä sitten erikseen tällainen matto/koripostaus :) Meillä täällä pohjoisessa on todella halvalla saatavissa noita matonkuteita tai trikookudetta jos joku tahtoo sellaiseksi sitä kutsua ja niistä tulee kauniita mattoja ja koreja ja vaikka mitä muuta.


Meillä tuo mamma lähinnä tekee noita mattoja, minäkin olen pariakin mattoa aloittanut äidille avuksi mutten ole yhtään vielä tehnyt itse valmiiksi. Äiti niitä tosiaan enemmän tekee ja se tekeekin niistä paljon kauniimpia kuin minä, jos minä keskittyisin lähinnä vaan noihin koruihin ja helmiin ;) Mulla oli pienoinen toive tuossa jokin aika sitten kun äiti sain paria erisävyistä pinkkiä kudetta kaupan päälle... Mä oon niin pinkki ihminen että välillä ihan pelottaa, paras pinkkisävy onkin nasunpunainen ;)

Minä tahdoin sängynvierusmatoksi n. 1m kokoisen halkaisijaltaan sekä siihen sopivan korin. Tämä sävy oli ehkä enemmänkin sellainen vanha roosa tai oikean hailakka pinkki/vaaleanpunainen ja tykkäsin siitä enemmän tässä tilanteessa koska se sopii paremmin kaikkiin petivaatteisiin ja verhoihin, helpompi yhdistellä sisustukseen kun ei ole ihan järkyttävän räikeä tapaus. On mulla sitten vielä tuolla yöpöydällä rasva"telineenä"  tuollainen kunnon pinkki kori myöskin.


Mitäs tykkäätte matosta ja koreista, tykkäättekö itte tämän tyylisistä vai ennemmin kaupasta ostetut ? Itse olin aiemmin ihan sitä mieltä etten millään laita lattiaani tuollaista pitsistä mattoa, mutta niin se vain mieli muuttui ja nyt haaveilen jo hieman isommasta keittiön tai olohuoneen matosta. Tahdon myös jouluksi vessaan koristeeksi joulunpunaisen vessanmaton sekä pari koria :) Ihana kun voi itse tehdä eikä aina tarvitse kaikkea ostaa, musta käsityöt rokkaa täysillä ;)

Itse olen myös ehdottomasti tämän trikookuteen kannalla, vaikkakin ontelokuteesta tulee ehkä "tasaisempi" jälki. Ontelokude on siitä huono että se kutistuu aina pesussa, varsinkin siinä ensimmäisessä, joten ensin ennen maton kutomista kannattaisi pestä tarvittava määrä kudetta ettei se matto sitten kutistu silmissä kun vetaset sen pesukoneesta pois. Trikookude toimii samallalailla kuin esimerkiksi T-paita, ei kutistu, ei veny eikä järjestä ylläreitä.




<3

5 kommenttia:

  1. Sievää:)
    Taitaa olla jokanaisen tapa pitää rasvat yöpöydällä. Itse ainakin jalkarasvat pidän siinä, ei tartte enää lähteä liukastelemaan vaan voi köllähtää suoraan vaaka-asentoon rasvatuilla jaloilla.

    VastaaPoista
  2. Kyllä vain, rasvat on hyvä pitää lähellä. Varsinkin nukkumaanmennessä tulee rasvailtua sekä kintut että nakit ;)

    VastaaPoista
  3. Komppaan teitä leidit, rasvat kuuluu yöpöydälle ;)

    VastaaPoista
  4. Suunnitelmissa on tuo samainen matto mustana ja valkoisena! En vaan ole saanut aikaisesksi ostaa kudetta. Sängynvierusmatot mekin tarvittaisiin...hmmm.. Kun tietäis mitä sais halvimmalla.

    VastaaPoista
  5. Sara: Se on kyllä vaikea koittaa etsiä halvimmalla, höh :) Tilaa täältä meiltä Kemistä, saat halvalla ainakin ;) 5e/kg !

    VastaaPoista

Kiitos että jätit kommentin, tulethan käymään jatkossakin !