Sivut

torstai 10. lokakuuta 2013

Syksyn eloa

Jokaisessa blogissa on tällä hetkellä päivittelyt meneillään kuinka se syksy on taas tullut niin nopeasti ja kuinka vettä tulee niinkuin Esterin-Tiedätte-Kyllä-Mistä, ja miten se kaikki ihana ja lämpöinen kesä on taas ohi. No niinhän minäkin aion tehdä, ja olen jo tehnytkin, mutta minua se ei niin hirveästi häiritse enää niinkuin ennen. Tänä vuonna minulla on syytä olla monesti asiasta kiitollinen eikä nyt tämä syksyn koleuskaan vaikuta niin hirveästi enkä ole havainnut itsessäni masentumisen oireita.

Tänä vuonna syksy on kolahtanut minuun eniten ehkä väriensä puolesta, värejä on puut ja maisemat tulvillaan ja välillä tuntuu ettei saa niitä edes ikuistettua mitenkään muutoin kuin katselemalla tiiviisti. Olen aina vihannut syksyn saapumista, olen aina inhonnut vesikelien tuomaa ankeutta ja vaikeutta sekä myös hiljaa mielessäni kironnut puista tippuvat lehdet. Tänä vuonna en ole huomannut ajattelevani näitä asioita, tänä vuonna minulla on asiat paremmin.

Fall Decor Ideas – 3 Ways To Decorate With Leaves | Free People Blog
weheartit.com
Ehkä jokaisen olisi välillä syytä aloittaa hiljaiset mietinnöt omassa sisimmässään ja katsottava omaa tilannettaan hieman toiselta kantilta. Näin minäkin aloitin omat mietintöni ja huomasin ettei se elämän ilo valukaan yhtä aikaa sadevesien kanssa viemäriin aina näin syksyisin. En tosin halua tehdä itsestäni mitään "innostumisen" perikuvaa, vaan haluan vain kertoa että kyllä se siitä.

Monena vuonna minuun on iskenyt jokin "syysmasennus" tai jokin sen kaltainen ja olen huomannut itsessäni merkittäviä väsymisen merkkejä. Siihen olotilaan on luultavasti vaikuttanut se ettei minulla ole ennen ollut rutiinia elämässäni, ei harrastuksia eikä liiallisia kiintymisen kohteita. En ole koskaan jaksanut harrastaa mitään pitemmän aikaa, en ole pitänyt liikunnastakaan niin paljoa että olisin siihen hurahtanut täysi, enkä ole ennen ollut yhdessä työpaikassa näin kauaa yhteen menoon. Nyt kun olen saanut olla töissä jo pidemmän aikaa niin huomaan että elämässä tulee olla rutiinia ja tietynlaista tärkeyttä että jaksaa liikkua myös silloin kun ei niin kovin haluttaisi. Edelleenkään en nauti liikunnasta, en tykkää aamuherätyksistä ja oikeasti vihaan vesisadetta, mutta nämä seikat eivät tänä vuonna ole minuun vaikuttanut niin ahdistavasti kuin aikaisempina vuosina. Myös tämän koruharrastuksen aloittaminen on tuonut omaan elämääni Sitä Jotain, ja nautin tästä suunnattomasti. Rakastan sitä että saan tehdä käsillä kaunista jälkeä.

October is colorful
weheartit.com
Tänä vuonna minulla on asiat paremmin, saan asua omassa talossa, minulla ihana harrastus josta toivoisin kokopäiväisen työn joskus, minulla on töitä vaikka taloustilanne onkin surkea maailmalla, ihanat ystävät pitävät nauruhermoni kunnossa, minulla on ihana perhe ja mies jotka tekevät elämästä elämisen arvoista ja minulla on kaikki erinomaisen hyvin <3

Tästä postauksesta tuli nyt pitkästä aikaa tällainen "fiilistely" -postaus ja toivon että jokainen joka tämän lukee saa itselleen hyvän mielen tai edes ajatuksen siitä että omassakin elämässä on monta asiaa hyvin ja voit olla onnellinen. Monesti valitamme turhista, vaikkakin se taitaa olla ihmisen perusluonne, silti pitäisi osata vaalia niitä tärkeitä asioita ja katsoa tulevaisuuteen. Tämän postauksen taustalle ei kätkeydy mitään kummallista eikä kenenkään tarvitse ajatella että täällä olisi nyt minkäänlainen tilanne meneillään. Minulle tuli vain yhtäkkiä niin hyvä mieli että päätin oikeasti siitä kirjoittaa.

<3

2 kommenttia:

  1. Hyvä postaus! Aina kun tulee syksy,talvi,kevät,kesä,joulu,vappu,syksy,talvi,kesä,juhannus,talvi.....niin tiedät olevasi vielä elossa:) Nauttikkaamme siis joka päivästä ja läheisistämme, vaikka aina ei ole hyvä päivä, saattaa olla riitaa,jne. mutta aina (toivottavasti )tulee uusi mahdollisuus ja aika.
    Kuten poikani lauloi pienenä omin sanoin: sängyn alta paistaa uusi päivä! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eila :) Kiva että oli hyvä postaus. Sängyn alta todellakin paistaa uusi päivä <3

      Poista

Kiitos että jätit kommentin, tulethan käymään jatkossakin !